Distributie Energie Electrică Romania S.A. anunță organizarea, în perioada 22-25 iulie a concursului pentru ocuparea a 9 poziții de interni în cadrul Programului de internship 2024 în domeniile: PRAM/SCADA, Acces la Retea, Telecomunicatii, Exploatare Rețele Electrice de Distributie, Măsurarea si Gestiunea Energiei Electrice, Mentenanță Instalațiilor de IT/MT si JT, Aplicații Informatice, Proiectare, Urmărirea calității construcțiilor, Auditor intern, program full-time (8 ore/zi), cu o durată de 2 luni.
Modul de desfășurare a concursului: interviu.
Activitatea se va desfășura la sediile DEER din Cluj-Napoca (3 interni), Brasov (3 interni) si Ploiesti (3 interni).
Principalele activitati:
PRAM, SCADA & Telecomunicații
- Urmărește activitatea PRAM, SCADA și Telecomunicații, informatică de proces, măsurări profilactice realizate de Centrele PRAM, în rețelele de distribuție 110 kV și MT, stațiile de transformare și echipamentele de automatizare a distribuției din rețelele de MT (reanclanșatoare, separatoare telecomandate, PA, PC și PT);
- Este informat în legătură cu programele de lucrări ale centrelor PRAM;
- Face analiza periodică a modului de realizare a lucrărilor specifice domeniului de activitate și a aplicării corecte a normelor tehnologice și a prescripțiilor tehnice aferente ;
- Urmărește activitatea de realizare a reglajelor instalațiilor de protecție și automatizare la nivelul companiei conform dispozițiilor treptelor de dispecer;
- Participă la analiza incidentelor datorate funcționării eronate ale instalațiilor de protecție, automatizări și informatică de proces și propune acțiuni corective pentru remedierea cauzelor;
- Asigură integrarea analizoarelor stationare noi în stații de transformare și urmărirea în funcționare a sistemului de analiză a calitații energiei electrice, pentru analizoare staționare la nivelul companiei;
- Asigură parametrizarea/gestionarea/mentenanța analizoarelor stationare din stațiile de transformare;
- Centralizează bazele de date proprii privind instalațiile PRAM-IP/SCADA ale SROR;
- Actualizează schemele și baza de date SCADA din stațiile și posturile de transformare în funcție de modificările apărute în instalații.
PRAM
- Desfășoară activitățile specifice (exploatarea și mentenanța) – protecții, automatizări, informatică de proces, măsurări și încercări preventive/profilactice în rețelele de distribuție 110 kV, pe plecările de MT din stațiile de transformare și la echipamente de automatizare a distribuției din rețelele de MT (reanclansatoare, separatoare telecomandate, PA, PC și PT) din gestiunea Structurilor Regionale, de asemenea pentru terți, inclusiv mentenanța stațiilor electrice cu tensiunea de până la 400 kV, pentru care există dotarea și calificarea necesară, conform convențiilor încheiate;
- Exploatarea și mentenanța instalatiilor de telecomunicatii aferente sistemelor SCADA din statiile de transformare și de la punctul central SCADA (echipamentele care asigură comunicația dintre servere și stațiile de lucru SCADA);
- Participa la monitorizarea și raportarea indicatorilor de performanță specifici infrastructurii de Telecomunicații.
Acces la Rețea
- Participa la activitatea din cadrul compartimentului de acces la rețea:
- asigurarea consultanței necesare pentru etapa preliminară de informare a solicitantului;
- înregistrarea cererii de acces la rețea și a documentației aferente;
- verificarea documentației de acces la rețea;
- elaborarea Fișei de Soluție, cu participarea COR gestionar;
- informarea solicitantului cu privire la necesitatea elaborării unui Studiu de Soluție (dacă este cazul);
- transmiterea comenzii pentru studiul de soluție la Serviciul Proiectare (dacă este cazul);
- întocmirea contractului de elaborare studiu de soluție;
- întocmirea contractului de execuție studiu de soluție;
- obținerea controlată a semnăturilor contractului de elaborare și execuție studiu de soluție;
- facturarea contravalorii studiului de soluție;
- facturarea serviciilor de emitere ATR;
- calcularea și stabilirea compensațiilor bănești care revin primului/primilor utilizatori;
- emiterea avizului tehnic de racordare (ATR);
- înregistrarea cererii pentru încheierea contractului de racordare și a încredințării directe/Notificării (dacă este cazul);
- elaborarea contractului de racordare la rețea a solicitantului;
- obținerea controlată a semnăturilor contractului de racordare;
- facturarea contravalorii tarifului de racordare;
- emiterea certificatului de racordare (CRR);
- raportarea datelor aferente procesului.
Telecomunicații
- Participă la receptia și punerea în functiune a echipamentelor și sistemelor de telecomunicații noi;
- Colaborează cu Departamentul Managementul Infrastructurii IT & Securitate Cibernetică, pentru buna funcționare a sistemelor de comunicații care deservesc sistemele informatice și îmbunătăţirea continuă a funcţionării acestora pe echipamentele existente.
Exploatare Rețele Electrice de Distribuție
- Asigură, prin intermediul BST (Birouri Suport Tehnic) din cadrul departamentului, coordonarea activităților legate de păstrarea integrității fizice și valorice a patrimoniului COR, de întocmirea corectă a documentelor justificative pentru orice operațiune care afectează patrimoniul și de gestionarea mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar în condiții de eficiență economică;
- Asigură prin intermediul BST centralizarea necesarelor de materiale și piese de schimb pentru activitatea de mentenanță a COR și monitorizează încadrarea în planificare conform BVC;
- Asigură prin intermediul BST gestionarea contractelor de prestări servicii / lucrări de către terți în domeniul de activitate aferent PAM;
- Urmărește prin intermediul BST, implementarea / raportarea realizărilor de către SROR- uri a planului anual de reducere a CPT elaborat de către DMABE;
- Propune elaborarea de programe de măsuri pentru extinderea progresului tehnic și introducerea de tehnologii noi în activitatea de exploatare și mentenanță;
- Participă la elaborarea analizelor privind starea tehnică a instalațiilor de distribuție pe baza datelor preluate din baza tehnică și de la structurile de operare rețea prin intermediul BST
- Participă la elaborarea Raportului de evaluare a potențialului de creștere a eficienței energetice a rețelelor de distribuție;
- Participă prin intermediul BST la verificarea respectării documentelor tehnice în activitatea de exploatare și reparații, evaluează eficiența documentelor aplicate și propune reactualizarea, atunci când este cazul;
- Participarea la încercări și omologări de tehnologii, materiale și echipamente specifice domeniului de activitate propriu;
- Colaborează la monitorizarea și transmiterea centralizată la Serviciul Planificare Rețea a indicatorilor tehnici de performanță/beneficiilor specifice monitorizate conform cerințelor ANRE.
Măsurarea și Gestiunea Energiei Electrice
- Participă la elaborarea de strategii și politici privind măsurarea energiei electrice, precum și a planurilor de acțiuni pentru implementare;
- Gestiunea energiei electrice schimbată în interiorul companiei (între Structurile Regionale respectiv între zone);
- Pregătirea documentației și fundamentarea pentru achiziția serviciilor de citiri contoare, înlocuiri contoare, operare date specifice activității, deconectare/reconectare;
- Monitorizarea asigurării accesului utilizatorilor la datele de măsurare din aplicația portal din AMR;
- Coordonează gestiunea bazelor de date ale sistemelor telecitire indiferent de tipul de montaj al contorului;
- Verifică calitatea efectuării citirilor pentru contoarele cu montaj indirect și semidirect;
- Asigurarea datelor de citire zilnice pentru conturul de distribuție.
Mentenanță instalațiilor de IT/MT si JT
- Planificarea, pregătirea, coordonarea, activităţilor de executie a lucrărilor cu forțe proprii;
- Urmărește realizarea lucrărilor cuprinse în planurile anuale de execuție cu forțe proprii în termenele stabilite;
- Urmăreste încadrarea execuției investițiilor cu forțe proprii din planul de investiții în BVC alocat;
- Coordonează realizarea documentației aferente la finalizarea lucrărilor de investiții cu forte proprii și transmiterea de date pentru completarea Machetelor de monitorizare OD -investiții și raportarea acestora pentru includerea în baza de active reglementate;
- Monitorizează furnizarea de date suport pentru răspunsurile la reclamații din cauze tehnice, dacă este cazul;
- Monitorizează întocmirea documentației pentru obținerea autorizațiilor ANRE, dacăeste cazul, în conformitate cu prevederile legale.
Aplicații Informatice
- Gestionează programele de achiziții software inclusiv a serviciilor de mentenanță, service și consultanță pentru acestea, precum și a documentatiilor (teme, studii, proiecte) ce conțin soluții de sisteme informatice;
- Centralizează, implementează și gestionează toate solicitările privind dezvoltarea aplicațiilor informatice, care satisfac nevoile de business ale societății;
- Colaborează cu Departamentul Managementului Infrastructurii IT & Securitate Cibernetică la punerea în aplicare a politicilor și standardelor de securitate informatică;
- Participă la dezvoltarea aplicațiilor, respectând etapele specifice dezvoltărilor software: analiză, proiectare, implementare, testare și documentare, trecere în producție și mentenanță utilizând modele de dezvoltare software și instrumentele de dezvoltare agreate;
- Participă alături de furnizorii terți la implementarea de noi aplicații sau actualizări ale sistemelor informatice și aplicațiilor aflate în exploatare.
Proiectare
- Verificarea și vizarea proiectelor sub aspectul formei şi al conţinutului;
- Verficarea adoptării în documentațiile tehnice a unor soluţii tehnice care să asigure funcţionarea în condiţii de deplină siguranţă a instalaţiilor proiectate şi de prevenire a avariilor, accidentelor, uzurii premature, exploziilor sau incendiilor, inclusiv măsurile impuse pentru execuția lucrărilor în ceea ce privește măsurile SSM și situații de urgență;
- Pregătirea caietelor de sarcini pentru achiziția de servicii aferente activității de proiectare;
- Întocmirea procedurilor de lucru operaționale în activitatea de proiectare;
- Propunerea de acţiuni de restructurare şi eficientizare a domeniului propriu de activitate;
- Monitorizarea, actualizarea şi raportarea realizării Programului de proiectare;
- Urmărirea desfăşurării întregii activităţi de elaborare a documentaţiilor, cu respectarea în totalitate a legislaţiei în vigoare.
Urmărirea calității construcțiilor
- Urmărește lucrările de construcții
- Verifică și îndrumă modul de întocmire și păstrare a cărții tehnice a construcțiilor, stabileşte prioritățile privind reparațiile, recondiționările etc.;
- Coordonează activitățile legate de păstrarea integrității fizice și valorice a patrimoniului COR, de întocmirea corectă a documentelor justificative pentru orice operațiune care afectează patrimoniul și de gestionarea mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar în condiții de eficientă economică. Asigură centralizarea necesarelor de materiale și piese de schimb pentru activitatea de mentenanță a COR și monitorizează încadrarea în planificare conform BVC;
- Propune elaborarea de programe de masuri pentru extinderea progresului tehnic și introducerea de tehnologii noi în activitatea de exploatare și mentenanță;
- Participă la elaborarea Politicii de Asigurare a Mentenanței în cadrul OD;
- Participă la elaborarea Strategiei de Mentenanță;
- Aplicarea concepției tehnice și principiilor de dezvoltare a instalațiilor electrice în concordanta cu strategia societății.
Auditor intern
- Realizarea de misiuni de audit intern la nivel de DEER SA;
- Auditarea modului în care sunt implementate strategiile societatii, precum și evaluarea îndeplinirii obiectivelor operaționale;
- Auditarea modului de respectare a politicilor, planurilor, metodologiilor, procedurilor societăţii în concordanţă cu legislația în vigoare, cu licenţele, autorizaţiile și alte reglementări de specialitate la nivelul DEER;
- Desfășurarea activității de audit în baza metodologiilor interne, codului de conduită și statutului aprobate de către CA;
- Raportare imediată către Managerului Departament Audit Intern în cazul identificarii unor iregularități, fraude sau posibile prejudicii.
Profilul candidatului (conditii pentru ocuparea postului):
- Studenți an terminal (absolventi anul III licenta sau anul I master) sau absolvenți promoția 2024 ai facultăților cu profil electric/ energetic/ electronică/ electrotehnică/ electromecanică filiera electrică/ calculatoare si tehnologia informației / ingineria sistemelor / inginerie civilă / ingineria instalațiilor;
- Bune abilitati de comunicare si relationare;
- Bune abilităti de analiză si orientare către rezultate;
- Atenție la detalii.
Ce oferim:
- Stagiul de internship platit conform legii internshipului;
- Oportunitate de dezvoltare profesionala;
- Experienta de a face parte dintr-o echipa dinamica si profesionista.
CV-ul se va depune la Departamentul Recrutare, Training și Dezvoltare, până la data de 18.07.2024, între orele 9.00-14.00 sau online pe site-ul: https://www.distributie-energie.ro/internship/.
Relatii suplimentare privind organizarea concursului, se pot obtine de la Departamentul Training, Recrutare si Dezvoltare, tel. 0264 205018 (zona Cluj Napoca), 0244 405018 (zona Ploiesti) sau 0268 305035 (zona Brasov), zilnic intre orele 9.00-15.00.
In ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal în desfășurarea procesului de recrutare, aceasta se va face in conformitate cu Regulamentul de protectie a datelor cu caracter personal nr. 679/2016.